Fejműves blog

Utolsó kommentek:

moognico 2017.04.11. 00:05:01

A Ren és Stimpyt szégyen kihagyni aki azt nézte annak volt király gyerekkora legkirályabb leg undorítobb szadista pszichopata rajzfilm abból a korból .Cikkírónak mégsem volt király gyerekkora!

Bejegyzés: 16 ikonikus mese a 90-es évekből

moognico 2017.04.11. 00:04:14

@eßemfaßom : Ren és Stimpyt szégyen kihagyni aki azt nézte annak volt király gyerekkora legkirályabb leg undorítobb szadista pszichopata rajzfilm abból a korból .Cikkírónak mégsem volt király gyerekkora!

Bejegyzés: 16 ikonikus mese a 90-es évekből

gigabursch 2017.01.13. 13:12:12

A folytatandók közül szerintem még az alapot sem szabadott volna megalkotni, nemhogy folytatni.

De hát ízlés nem vita tárgya...

Bejegyzés: Trilógiák, amiket érdemes volt folytatni, és amikért kár volt

gipszfej 2016.12.01. 00:04:37

Tulajdonképpen ahány ember, annyiféle vígjátéklista. Kinek-kinek olvasottsága, intelligenciája szerint. A sok név és cím azért elgondolkodtatott. A legtöbbjük öt hat éves vagy még régebbi produktum. Manapság igazából nem is készülnek igazi vígjátékok. Legalábbis nekem, aki az olcsó ripacskodást nem keverem össze az igényes humorral, nekem nem.

Bejegyzés: Ezeken nevet a magyar - minden idők legjobb filmes poénjai itthon

dns10 2016.07.22. 14:35:39

"A híres iraki lopakodó - Púpos teve mamuszban"
Jézusom, ez tényleg borzasztó :)

Bejegyzés: Ezeken nevet a magyar - minden idők legjobb filmes poénjai itthon

dns10 2016.07.22. 14:24:14

A Blöff-öt még soha nem láttam magyarul. Meglep, hogy Tom Jones-t ki gondolta helytállónak beletenni...

Fish, chips, cup of tea, bad food worse wether, Mary F@ckin Poppins, LONDON.

Sast megvédeném. Bár a jelenlegi állapota valóban egy vérciki dolog, anno rongyosra hallgattam egy kazettáját. Voltak benne tök vicces dalok, meg történetek :)

"Józsibátyám, maga beszart? Én biz be fiam. Akkor miért nem megy ki? Mert még nem fejeztem be"

Asszem ez volt az: www.youtube.com/watch?v=BWGvphfuEYA

Bejegyzés: Ezeken nevet a magyar - minden idők legjobb filmes poénjai itthon

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.05.24. 09:56:03

@AdamTaylor: Nézd, felőlem nyugodtan érdekeljen, én csak annyit mondtam, hogy az általad felvetett problémák éppen azért léteznek, mert ezt ennyire fontosnak tartod, és ha nem tartanád annak, meg is szűnnének. ;)
De úgy érzem, kicsit összemosod Cannes fesztiváljellegét és díjátadójellegét. Nyilván minden fesztiválban megvan, hogy nagyon sok olyan alkotást a rivaldafénybe emelhet, amelyekkel amúgy senki sem foglalkozna, ilyen szempontból én is nagyon sok fesztivált követek és figyelem az ott megjelent filmeket. Sőt, bizonyos szinten még az Oscar is képes erre (mert aki csak a The Martian-típusú mozikat követi, annak a Spotlight is újdonság lehet, de erről azt hiszem, valamelyik Oscaros posztod alatt pont beszéltünk is). Viszont ennek semmi köze ahhoz, hogy elkezdünk filmeket versenyeztetni (a filmművészetet eleve nehéz versenyként felfogni), és akkor ebből kiindulva azon polemizálni, hogy a győztes megérdemelt győztes-e. Most gondolj bele, milyen abszurd lenne, ha a Sziget fesztivál végén lenne egy díjátadó, ahol hozzávágnak David Guettához vagy valami ismeretlen belga indie zenekarhoz egy díjat, vagy ha minden évben el akarnánk dönteni, hogy mi volt a legjobb könyv...
Kapcsolódva a toplistákhoz, kicsit olyan ez, mintha az alulértékelt vígjátékokat ténylegesen sorrendbe rendeznéd, és akkor azon aggódnál, hogy "Bakker, tényleg jobb az 5. helyezett a 6.-nál? És tényleg az elsőt fogják a legjobban szeretni?" Egyébként én mindig is azt vallottam, hogy egy toplistának akkor van értelme, ha a szóba jövő alkotások mindegyikét figyelembe vettük, most ez egy limitált merítésű fesztiválnál eleve nem játszik, de még az Oscarnál is nyilvánvaló, hogy egy zsűritag sem fogja legalább a screenereket végignézni, hogy korrektül dönthessen. Innentől kezdve el kell fogadni, hogy ezek is alaposan behatárolják, hogy a győztesek emlékezetesek/jogosak/közkedveltek stb. legyenek.

Én a győztesek helyett ezért is foglalkozom inkább azzal, hogy maga a válogatás milyen, és ezért is zavar, hogy ennyire kínosan "önazonos" akar lenni, egyszerűen már nem hiteles. Hozzáteszem, ez legalább ennyire igaz a Sundance-re vagy a Berlinaléra, csak ott más típusú filmekkel. Nem kell, hogy egy maradandó film nyerjen, de ne legyen előre felosztva, hogy "kell egy menekültes film, egy film a csóró kelet-európaiakról, valami elszállt véres erkölcsi dráma stb."

Bejegyzés: Most akkor Cannes vagy az Oscar a filmvilág csúcsa?

AdamTaylor 2016.05.24. 00:15:15

@danialves: ez a blog nagyrészt (de nem kizárólag) listákkal foglalkozik, vagyis inkább kánonokkal: fesztiválok, toplisták, Oscar, miegymás. Engem ez a téma rettenetesen izgat, , és többek között azért is, amiket írsz. Mivel sok hasonló poszt van, gyakran előkerül ez a "de kit érdekel"-téma - én is csak kerülgetem a forró kását a posztokban meg a kommentekben is, de lassan csak rászánom magam, hogy egy szakdolgozat után végre egy blogposztot is írjak róla, miért van szükségünk toplistákra meg cannes-okra.

Ez a fenti magyarázza a szintén egyre gyakoribb elfeledett filmes posztokat - mert nemcsak a pozitív oldal érdekel, hanem az is, ami egy fesztiválválogatásba vagy egy "minden idők legjobb" toplistájába nem fér bele.
Mert ez az egész kánonosd azon kívül hogy (szerintem) a világ legszórakoztatóbb (valamilyen szempontból) felesleges játéka, egy teljesen természetes pszichológiai jelenség: a megismerés korlátai. Nem láthatunk minden filmet, nem hallhatunk minden filmről, és valami alapján dönteni kell. Mindenki megválaszthatja a maga fórumát, hogy mire hallgat, de például egy Cannes szerintem nem egy rossz kiindulási pont, ha arra vagyunk kíváncsiak hogy idén mégis merrefele mozgolódtak a politikailag is motivált alkotók.

A cannes-i filmfesztivállal nekem egyébként semmi bajom, ha van valami, ami miatt az utóbbi pár év nyertesei nem sok vizet zavarnak, az az szerintem, hogy simán a fogyasztási szokások meg a szavatossági idők változtak meg - de ezt ugye szerinted egyébként is felesleges mérni. Én ezt a le a megmondják nekünk mi a jó film-szemléletet továbbra is fenntartásokkal kezelem, mert valamiféle támpont kell. Cannes meg legalább nem rejti véka alá, hogy az ő mércéjét mihez kell mérni meg hol kell keresni. Egy kicsit viszont tényleg kevésbé kúl meg trendi a fesztivál, mint régebben, de azért, mert baromira önazonos akar maradni. Ez pedig így, tudatosulva mindig erőlködésnek hat.

Bejegyzés: Most akkor Cannes vagy az Oscar a filmvilág csúcsa?

2016.05.23. 20:46:06

Olyan eseménytől várjak ésszerű ítéleteket, ahol a burzsoázia alkohol- és kábítószermámorban parádézva hoz megrendelt döntéseket? A talpnyalóikon kívül érdekel valakit ez a színjáték? Ugyan már.

Bejegyzés: Most akkor Cannes vagy az Oscar a filmvilág csúcsa?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2016.05.23. 20:20:48

"De mi is lenne a mérce arra nézve, hogy jó döntés született-e Cannes-ban?"
Ezt miért kéne mérni egyáltalán? Ez egy totális csapdahelyzet, ami abból a tételből ered, hogy teljesítmény az, ha valahol hozzávágnak egy szobrot a filmhez. Fogadjuk el, hogy az, mert nyilván a nézők, de még az alkotók, stúdiók közül is nagyon sokan így gondolják, de éppen azért merülnek fel ilyen dilemmák, mert ekkora jelentőséget tulajdonítunk annak, hogy ez a 9 ember mit tart a legjobb filmnek. Akármit is csinálunk, George Miller és Nemes Jeles László kedvence a felhozatalból pont akkora eséllyel fog egybeesni a legemlékezetesebb, legtöbb bevételt hozó, legjobb kritikai visszajelzést kapó, vagy legtöbb Oscart nyerő mozival, mint a tiéd vagy az enyém.

Innentől kezdve meg van bármi jelentősége is? Azt hiszem, pont nálad olvastam nemrég alulértékelt vígjátékokról, az ilyen posztok lényege pedig akaratlanul is az, hogy egy jó filmet nem az határoz meg, hogy mennyi díjat nyert, hányan látták és mennyire maradt meg a köztudatban. (Hogy olyan trivialitásokról már ne is beszéljek, hogy teljesen szubjektív az egész. Most ha egy filmet rajtad kívül mindenki utál, akkor kevésbé élvezed vagy rosszabb lesz a te szemedben is?) Ez szerintem csak egy pszichológiai jelenség, az embereknek folyton kell a külső megerősítés, mert kis túlzással mindennapos szorongásként élik meg a rajongást DiCaprioért, amíg a világ nem csatol vissza egy emberként, hogy ő igenis minden más színészt felülmúl. És akkor kinevezünk ilyen Oscarokat és Cannes-okat arra, hogy mindig megerősítsenek abban, hogy mi igenis jó filmeket szeretünk, amikor pedig hirtelen valami/valaki teljesen más nyer, akkor válságba kerülünk, hogy most akkor mennyire jó ez a mesterséges értékmérő, amit amúgy mi kreáltunk magunknak.

De hogy ON is legyek, egy dologról érdemes beszélni a fesztiválok kapcsán: mintha kínosan ügyelnének arra, hogy ők milyen műértők és felülemelkedettek a tömegfilmeken. Ezért vannak a totálisan átpolitizált győztesek (és szigorúan dokumentarista, földhözragadt feldolgozásban, hiába szól ugyanarról a témáról, egy District 9 labdába sem rúghatna, mert a sci-fi az nem érett dolog), és aztán ebből jönnek az olyan vicces önellentmondások, hogy miközben egy magára valamit is adó filmsznob tűzzel-vassal küzd minden digitális ellen, ha jön egy iPhone-nal forgatott mozi transzvesztitákról, vagy egy GoPro-val felvett film egy taxiból (de Iránban közellenségnek számító rendezőtől), akkor hirtelen más szempontok kerülnek előtérbe. (Hozzáteszem, ettől a Taxi Teherán még nem rossz, de egy hasonló stílusú alkotást közelébe sem engedtek volna a Berlinale-nak, ha nem ilyen körülmények között készül el. ) Másrészt meg ezért van tele van a program polgárpukkasztó alkotásokkal, gyakorlatilag napi szinten jöttek a hírek, hogy mit fújoltak ki, és én teljesen megértem, hogy ezek között van olyan, ami szokatlan és előremutató is lehet a(z elő)zsűri szerint (elvégre ezek közül nem egynek díjat is adtak), de ezen a szinten szerintem már tragédiaként élnék meg, ha nem lenne legalább egy olyan darab, amit az emberek utálnak.

Szóval az egész kezd egyre inkább egy belterjes publicity stunt lenni, lassan már abból, hogy valami "fesztiválfilm", pontosan tudni, hogy mire számíts.

Bejegyzés: Most akkor Cannes vagy az Oscar a filmvilág csúcsa?

Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2016.05.15. 17:36:33

"egyes pillanataiban kifejezetten idegesítő. Persze megértem hogy sokan odavannak a Katharine Hepburn-Cary Grant párostól, de itt szerintem még ők is haloványak és feledtetőek, a jelenetek szinte adhoc módon követik egymást, a poén pedig folyamatosan jön és jön, de soha nem érkezik meg. "

Köööööszönöm, nem tudtam elképzelni, másoknak miért volt vicces a film. A vele kb egyidős Lady Eve teljesen más dimenzió.

Bejegyzés: A kritikusok szerint ezek a tökéletes romantikus vígjátékok

scavengario 2016.05.09. 14:56:37

Cartoon Network! Milyen jó volt, hogy angolul ment rajta minden! Nagyon sokat hozzátett az angolomhoz! 2 Stupid Dogs, Johnny Bravo, Dexter's Laboratory, Swat Kats!
Jók voltak még a Centurions, Saber Rider, Captain Planet, Transformers, Mask (nem a zöld álarcos), He-Man!
Ment valahol egy számomra nagyon lehengerlő mese, a Les Mondes engloutis (magyarul Az elsüllyedt világok). Olyan nyomasztó, baljós, de sci-fi-s beütés nagyon tetszett. Mindig vártam a következő részét.

Bejegyzés: 16 ikonikus mese a 90-es évekből

VadMacs 2016.05.08. 02:16:45

@Bobby Newmark:
Kimaradt a Transformers is (első széria), az legalább szórakoztató volt, nem mint Bay okádék feldolgozásai.

De az örök kedvenc nálam a Robotech. Nálunk először a Super csatin volt látható, ha jól rémlik. Azt legalább még nem gyalázta meg hálivúd'... :)

@ComLo:
Gonosz Con Carne a cím, amit keresel. :)

Bejegyzés: 16 ikonikus mese a 90-es évekből

Void Bunkoid 2016.05.07. 17:28:43

@Bérgyilkos Bohóc: jaj de jau! imádtam. Még a betétdalait is, azokból még üvöltött a bájos 80/90-es évek fordulójának hangulata. Sajnos a modern (2000s) reinkarnációi, a High School Musicalek (ugyanaz a bagázs készítette ám..) már zeneileg nekem nagyon nem az én világom.

Bejegyzés: 16 ikonikus mese a 90-es évekből

titan 2016.04.25. 21:32:07

Izé, a Mad Max folytatásnak számít? Én inkább rebootnak érzem.

Bejegyzés: Trilógiák, amiket érdemes volt folytatni, és amikért kár volt

tantum verde 3 2016.04.24. 20:21:09

@karandash:
Ami Sandlert illeti, vannak jobb filmjei (Az 50 első randi, Kismenő stb.), meg vannak egészen szarok is (pl. a Sátánka, az kifejezetten az utóbbi).

Bejegyzés: A legrosszabb színészek és színésznők legjobb filmjei

tantum verde 3 2016.04.24. 20:19:07

@enpera:
Szerintem színészként kb. egy kategória Bud Spencer is a felsoroltakkal, annyiban más, hogy a filmjeiben tényleg nincsenek fingós poénok, mert a forgatókönyvírók felfogták, hogy az nagyon az IQ-hiányosak számára poén csak.

(Bár mondjuk madár általi leszarás - persze a rossz embereké - több filmjében is előfordul, és az sem sokkal jobb.)

Bejegyzés: A legrosszabb színészek és színésznők legjobb filmjei
süti beállítások módosítása