Fejműves blog

Kezdünk...?

2012. október 24. - AdamTaylor

Vigyázat, egy igazi technikai antitálentum a klaviatúra mögött! Ez a blog szólhatna erről is. Megtanulok számítógépet kezelni. Megtanulok blogolni. De nem erről fog. Hogy miről, arról jelenleg csak sanda fogalmaim vannak.

Került már a kezetekbe régi, elfeledett Naplóidézet, vagy egyéb firkantás pontos időponttal megjelölve? Hogy épp akkor (és ott) mit csináltál? Én odavagyok ezekért. "2001.04.02. 11:23. Szeretlek Erzsi". Legyen a kezdőpont is egy ilyen útjelző kő, múlt-kapszula. Az én személyes, rég elfeledett és most megtalált firkám. Vagy inkább napbarnított bőrre felvitt maszek-kéktintás szocio-tetkó? A Szeretlek Erzsi feliratok inkább így bukkannak elő.

Szóval zuglói lakásomba ücsörgöm, a pontos időt majd a gép elmenti, és épp a Bakaruhában című magyar film 30. percében járok. Ezért főleg a laptopot, mint civilizációs találmányt vádolom. Mármint nem a Bakaruhában-ért, hanem mert fél óránként, immár megszokásszerűen, minden filmnél space-t ütök. Ez olyannyira megrögzült, hogy a jelenleg egyébként a DVD lejátszómban pörgő filmet is stoppolnom kellett fél óránál. Ugyanezzel a lendülettel vádolhatnám a facebookot, meg a többi oldalt, amit rendszeresen látogatok. Ezekre nézek fel, két pillantás, aztán nekiugrok a filmnek. A következő fél órának. És most elkezdek blogolni.

Hogy miről is blogolok, ha nem is szervesen, de összefügg a Bakaruhában-nal. Nem, Fehér Imre filmje nem az én madeleine süteményem. Sőt, ha jobban belegondolok, és ebből a blogból lesz is valami, lehet hogy érdemesebb lett volna valami jó kis ütős, markáns filmet választani rajtkőnek. Nem mondom, hogy a Bakaruhában nem az - még csak fél óránál tartok. De lehet, hogy egy egyszerű 'jó', vagy 'elmegy' filmélmény lesz, én meg állok itt a blogommal a kezemben, melynek első posztját a Bakaruhában-ra fűztem fel....
De aztán lehet, hogy életem filmélménye lesz, és mégis teába mártogatom, és elindulok gondolataim 66-os útján, és... megbánom, hogy a blogot nem 'Bakaruhában Blog'-nak neveztem el. Tényleg, lehet itt utólag nevet változtatni? Technikai analfabéta vagyok ugyanis.

Meg filmmániás. Meg olyanos, aki néha ír is róla - B. Nagy László A látás logikája című könyvét olvasva szégyenlem a kritikus szót használni magamra. Szóval az, hogy a Bakaruhában-t nézem, önmagában nem esemény, pár napja a Szekérrel Bécsbe című filmet néztem, azelőtt a Mágnás Miskát - de nem, ez nem ilyen filmélményes 'mit nézett az újgazdag újpesti tegnap' nevű kulturális kontárkodás lesz. Vagy tudjátok mit? Az is lehet, hogy igen - még nem döntöttem el. Viszont zuglói vagyok (vagy az sem, de az, hogy eredetileg vidéki vagyok, később úgyis kiderül), szóval címváltoztatást mindenképpen eszközölnöm kell majd.

A Bakaruhában-t azért nézem, B. Nagy László könyvét azért olvasom - amellett, hogy érdekelésjóésérdemes - mert szakdolgozatot írok. A sajátomat - nem trend manapság, de én már csak ilyen régi vágású gyerek vagyok. Erről szólna kezdetben a blog. Ugye milyen izgalmas? 'Hogyan ne plágiumozzunk'. Lehet itt címet változtatni?

Na de ilyet sem jelentek ki, mert még nem írtam meg. Ki tudja, lehet hogy egy jugoszláv határon, a sipsiricai csehszlovák barlangban élő azeri professzor, aki egy tajvani egyetemen már megírta ugyanezt, vagy meg fogja. És akkor mégis plagizálok. Majd kiderül. Én meg max lemondok.

Az a fajta kultúrafogyasztó vagyok, aki a szertelenségben is keresi a rendet. Nem ülök le megnézni az Terminátor 4-et - mert nem láttam a kettőt. Úristen, ez így van. Lesz még ilyen, nyugi.
Nem fogom megnézni az új Doktor Zsivágót, mert nem olvastam a könyvet. És így tovább. Tehát nem fogok szakdolgozatot írni, míg nem készültem fel rá - meg mert az előírt 15+X mennyiségű szakirodalom kötelező. Szóval, hogy én itt elmélkedem, magam előtt tolom a Bakaruhában utolsó 1 óráját, és közben 'blogolok', filmet nézek és olvasok - ez az alap. Közbe meg megírok egy szakdolgozatot is. Soha nem csináltam, nem tudom milyen. Nagyon nehéz? Egész hülyéknek is sikerült már, remélem nekem is fog. És ha létezel, vagy létezni fogsz, kedves nyájas olvasó, akkor mindezt együtt csináljuk. Mármint, rendszeresen jelentkezem, hol járok mit csinálok mit nézek - aztán meglátjuk. Lehet, hogy lesz, aki olvassais? Kommentel? "Te hülye, ez szar film, meg az nem is, inkább ezt olvasd, ezt a könyvet ajánlom, mindjárt lejár a határidő, add le a szakdogát"? Nem tudom.

Egyszóval, itt filmekről lesz szó. Meg élményekről, meg könyvekről, esztétikáról, kritikáról, filmes kánonról, a világ legjobb filmjeiről, meg melyeket látnod kell, mielőtt meghalsz - és azokról, amiket az után is meg kell nézned. Valami ilyesmi ugyanis a szakdolgozati témám. De még nincs eldöntve, formálódik. De erről majd legközelebb - még van hátra 1 órám Bakaruhában.

A bejegyzés trackback címe:

https://fejmuves.blog.hu/api/trackback/id/tr234868284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása